Bienvenido Peru 🇵🇪 92

28 december 2022 - Callao, Peru

7u en wakker in bed, dan maar even vlug naar de bakker om de hoek, goedemorgen het zonnetje schijnt en het is 21 graden. Even al mijn papieren bijeen rapen om deze namiddag richting Lima te rijden. Maar zoals steeds eerst ontbijt, koffietje erbij, en nu maar wachten tot we om 15u30 richting emigratie kunnen, heb afspraak om 17u maar liever te vroeg dan te laat, met ander woorden met een collectivo waren we daar in een klein half uurtje, dus 1 uur te vroeg, we zullen wel zien hé, er was niet veel volk, dus wij binnen, na 2 minuten verscheen men nummer en mochten we ons aanbieden bij loket 1👍Door alles via online gebeurde, had bediende niet veel werk en na een fotootje van mijn gezicht zonder bril en de nodige vingerafdrukken was alles klaar, de nodige info gaan ze sturen via e-mail 👍dan maar wat gaan wandelen achter palacio de gobierno, is helemaal vernieuwd sinds wij er 6 jaar geleden waren. De moeite om te ontdekken 👍na de lekkerste dessert aan de rimac tijd om met een collectivo terug richting Callao te rijden, even gestopt aan Mall Plaza om van daar nog een wandeling te maken tot la Taboadita, thuis gekomen, nog gauw even langs nieuw restaurant op colonial voor een chalchipapa en de nodige hamburgers met kip, met dank aan Susan 👍moe en voldaan thuis geraakt en lig ik eindelijk in mijn bedje mijn verhaal verder af te werken, en de trouwe lezers weten nu , wat er gaat komen, juist, goede nachtrust en tot morgen hé 🥰

7 am y despierto en la cama, luego rápidamente a la panadería a la vuelta de la esquina, buenos días, el sol brilla y son 21 grados.  Acabo de juntar todos mis papeles para conducir a Lima esta tarde.  Pero como siempre primero desayuno, café, y ahora solo esperar a que podamos ir a emigración a las 3:30 pm, tener cita a las 5 pm, pero mejor temprano que tarde, o sea con un colectivo llegamos en menos de media hora, entonces 1 hora antes, ya veremos, no había mucha gente, entonces entramos, a los 2 minutos apareció nuestro número y nos permitieron ofrecernos en el mostrador 1 👍 Porque todo sucedió en línea, el el sirviente no tenia mucho trabajo y despues de una foto de mi cara sin lentes y las huellas dactilares necesarias todo estaba listo, enviaran la informacion necesaria por correo electronico 👍 luego ir a caminar detras del palacio de gobierno, ha sido completamente renovado desde que estuvimos allí hace 6 años.  Vale la pena descubrir 👍 después del postre más delicioso a la hora del rimac para conducir de regreso a Callao con un colectivo, se detuvo en Mall Plaza para dar otro paseo desde allí a la Taboadita, llegó a casa, se detuvo rápidamente en un nuevo restaurante en colonial para una chalchipapa y el hamburguesas de pollo necesarias, gracias a Susan 👍 Llegué a casa cansada y satisfecha y finalmente estoy en mi cama terminando mi historia, y los lectores leales ahora saben lo que viene, bien, buenas noches y hasta mañana hey 🥰

1. Yvonne:
    28 december 2022