Bienvenido Peru 🇵🇪 16

13 oktober 2022 - Miraflores, Peru

En op deze morgend al wakker van 4u35 , dan maar wat nieuws lezen wat er zoal gebeurd in België, de energiecrisis is nog niet achter de rug, en het word volgende week 23 graden in Antwerpen, gelukzakken, hier moeten we het nog stellen met 18 graden, maar als het zonnetje erdoor komt heerlijk hoor 😀, vandaag word het een dag met hopelijk meer antwoorden op mijn vragen over mijn verblijf hier👍Door de werken aan de colonial was het een eindje stappen naar Santa Rosa, mocht het meezitten, dat we konden meerijden met mijn neef Eduardo naar Ovalo, (noem het een bekend rondpunt zoals ze dat hier noemen) dan gauw een busje naar Miraflores genomen, na een half uurtje veilig ter plaatse aangekomenen en 6 soles armer waren we op het Belgisch consulaat geraakt, werden buiten tegen gehouden door de security en na een telefoontje gedaan te hebben met de consul mochten we binnenwachten op de dame van de consul, die ons na 10 minuutjes ontvangte, na mijn problemen uitgelegd te hebben, verzekerdere mij dat ze morgen ging teug bellen met de melding dat daartegen de papieren zullen getekend en gestempeld zullen zijn, en dat ik ze enkel moet afhalen , inscannen en terug mailen naar de pensioendienst, ook ging ze mij morgen een mail beantwoorden met een link voor mijn aanvraag voor mijn bewijs van goed gedrag te bekomen, is een site die enkel word gebruikt door Belgen die de Peruaanse nationaliteit hebben of aangevraagd hebben. Ook dat is al 2 keer goe nieuws, het derde goede nieuws is dat ik al een mail gestuurd heb naar de pensioendienst om mijn loon rechtstreeks naar een Peruaanse bankrekening te laten storten, die papieren zijn ook al aangevraagd, wat gisteren nog donkere wolken waren , klaart de hemel terug open. Tijd voor een lekkere minutesoup te nuttigen, die klaargemaakt werd door Rocio, pfff buikje vol, tijdwinst voor een siësta   Zei het niet dat we eerst nog naar Minka gaan voor wat boodschappen en geld af te halen👍👍👍 nu de siësta er weer op zit, vatten we stilaan de avond aan, en niets zo lekker dan een hamburger bij Walther met een lekker glaasje chicha. Zo de dag zit Terlouw, en nu maar hopen dat het consulaat woord houd, alhoewel ik denk dat het meer voor maandag zal zijn😂😂 in ieder geval leest u er morgen meer van, goede nachtrust en tot morgen 👍👍

Y en esta mañana ya despierto desde las 4:35 am, luego lea algunas noticias sobre lo que está sucediendo en Bélgica, la crisis energética aún no ha terminado, y la próxima semana hará 23 grados en Amberes, bastardos afortunados, todavía tenemos que conformarnos con 18 grados, pero cuando sale el sol es maravilloso 😀, hoy será un día con ojalá más respuestas a mis preguntas sobre mi estadía aquí 👍 Debido a las obras en la colonial fue una caminata corta a Santa Rosa, si va bueno, que pudimos montar con mi primo Eduardo a Ovalo, (llámese una rotonda conocida como la llaman aquí) luego rápidamente tomamos un autobús a Miraflores, después de media hora llegamos sanos y salvos al lugar y 6 soles más pobres llegamos al consulado belga, parados afuera por seguridad y luego de haber hecho una llamada telefónica con el cónsul nos dejaron esperar adentro a la señora del cónsul, quien nos recibió a los 10 minutos, luego de explicar mis problemas, me aseguró  que iba a volver a llamar mañana con el mensaje de que los papeles serán firmados y sellados en ella, y que solo tengo que recogerlos, escanearlos y enviarlos por correo electrónico al servicio de pensiones, ella también me respondió un correo electrónico mañana con un enlace para mi solicitud para obtener mi certificado de buena conducta es un sitio que solo usan los belgas que tienen o han solicitado la nacionalidad peruana.  Eso también es 2 veces buena noticia, la tercera buena noticia es que ya envié un correo electrónico al servicio de pensiones para que depositen mi salario directamente en una cuenta bancaria peruana, esos papeles ya fueron solicitados, que ayer todavía eran nubes oscuras, los cielos se abren de nuevo.  Es hora de comer una buena sopa de minutos, que preparó Rocío, pfff barriga llena, ahorro de tiempo para una siesta No dije que primero vayamos a Minka a comprar algunos alimentos y dinero 👍👍👍 ahora que la siesta ha terminado otra vez, estamos Empezando poco a poco la velada, y nada mejor que una hamburguesa en Walther's con un rico vaso de chicha.  Así que el día es Terlouw, y ahora esperemos que el consulado cumpla su palabra, aunque creo que será más para el lunes 😂😂 al menos mañana leerán más al respecto, buenas noches y hasta mañana 👍👍

1. Monique Janssens:
    13 oktober 2022
    Zal wel allemaal in orde komen.
  2. Yvonne:
    13 oktober 2022