Bienvenido Peru 🇵🇪 18

15 oktober 2022 - Callao, Peru

Goedemorgen 8u30 jawel je leest het goed, heb goed geslapen, maar wat wil je als je ineens overal positief nieuws hoort en krijgt, gauw men bakje koffie en een stuk of 3 pistolets en we kunnen er weer tegen, zo dadelijk eens met Interpol bellen om te weten welke papieren ze juist bedoelen hé. Heb juist ook nog eens mail gestuurd naar provincie Antwerpen voor mijn geboorte attest. Na een bezoekje op de dagelijkse geopende mercado wat inkopen gedaan om morgen op mijn bord de heerlijke Milanese de pollo (Milanesa is een dunne filet van onder andere vlees, vis of kip, gedoopt in losgeklopt ei en vervolgens in paneermeel, die gebakken of (minder vaak) gebakken wordt gekookt en meestal vergezeld gaat van een bijgerecht zoals frites.)even rusten en zo dadelijk naar Callao voor mijn nieuwe bril af te halen👍Nu nog eventjes zondigen met een dessertje, en steeds proberen we iets nieuws hé, vandaag viel de beurt aan “champus” (Champus zijn een typische en zeer populaire drank in het zuidwesten van Colombia, in Ecuador en in Peru.  De gemeenschappelijke ingrediënten van de verschillende variëteiten en regionale bereidingen zijn panela- of chancacahoning, maïs, lokaal fruit en kruiden.) en “Arroz zambito” (Zambito-rijst is een typisch Peruaans dessert van de Lima-gastronomie en afgeleid van rijstpudding.  Het belangrijkste verschil met de laatste is dat chancaca wordt toegevoegd aan de zambitorijst.  In de 19e eeuw werd het aangeboden door straatverkopers, over het algemeen Afro-Peruaanse.) Na al dit lekkers even doorgereden naar Mall Plaza en koffietje genuttigd en daarna in Tottus wat inkopen en zo zijn we rond 19 u terug thuis, Dus ga ik de avond van deze 18 dag hier afsluiten met een lekker chalchipapa, gemaakt door mijn beste vrienden Walther en Julia, smakelijk, en tot morgen voor weer een prettig avontuur 👍👍

Buenos dias 8.30 am si, leiste bien, dormiste bien, pero que quieres cuando de repente escuchas y recibes noticias positivas por todas partes, pronto una taza de cafe y una pieza o 3 pistoletes y te lo podemos tomar de nuevo, inmediatamente llama a interpol para saber a qué papeles se refieren exactamente.  Acabo de enviar un correo electrónico a la provincia de Amberes para solicitar mi certificado de nacimiento.  Después de una visita al mercado abierto todos los días, hice algunas compras para tener mañana en mi plato la deliciosa milanesa de pollo (Milanesa es un filete delgado de carne, pescado o pollo, entre otras cosas, bañado en huevo batido y luego en pan rallado, que se fríen o (con menos frecuencia) se cocinan fritos y suelen acompañarse de una guarnición como papas a la francesa.) descansar un rato y enseguida ir al Callao a recoger mis copas nuevas👍Ahora pecar un rato con un postre, y siempre probamos algo nuevo, ey, hoy le tocó el turno a los champus (Los champus son una bebida típica y muy popular en el suroeste de Colombia, en Ecuador y en Perú. Los ingredientes comunes de las diferentes variedades y preparaciones regionales son la miel de panela o chancaca, maíz, frutas locales y especias.) y “Arroz zambito” (El arroz zambito es un postre típico peruano de la gastronomía limeña y derivado del arroz con leche. La principal diferencia con este último es que se le agrega chancaca  egd sobre el arroz zambito.  En el siglo XIX lo ofrecían vendedores ambulantes, generalmente afroperuanos). Después de todas estas delicias, nos dirigimos a Mall Plaza, tomamos un café y luego hicimos algunas compras en Tottus, así que regresamos a casa alrededor de las 7 p. m., así que me voy. hasta terminar esta tarde de este día 18 aquí con una rica chalchipapa, hecha por mis mejores amigos Walther y Julia, rica, y nos vemos mañana para otra linda aventura 👍👍

1. Lieve De Pelsmaker:
    15 oktober 2022
    Waar we weer volop naar uitkijken 😀
  2. Yvonne:
    Picobello 😃
  3. Monique Janssens:
    Krijg er honger van 🤪
  4. Ann janssens:
    15 oktober 2022
    Tot morgen ik krijg er al honger van
  5. Dirk:
    15 oktober 2022
    zo te zien heb je een druk leven daar rene en ik hou wel in het oog hoe je gewicht evolueert groetjes dirk,vandaag hier aan de kust redelijk weer deze morgen wat regen en deze middag een beetje zon 14 gr nu weer beginnen regen gelukkig niet teveel wind.
    groetjes.
  6. Lieve De Pelsmaker:
    17 oktober 2022
    Ik denk niet dat René schrik moet hebben van een kilooke bij te komen….. bij mij zou het helaas wat anders zijn 😰