Bienvenido Peru 🇵🇪 19

16 oktober 2022 - Callao, Peru

4u30, ik sta precies met de vroege, goedemorgen iedereen, even mijn reisblog starten, en vandaag staat er weinig nieuws te verwachten, ti’s zaterdagmorgend en is rustig. Om 5u02 vloog de eerste boeing over ons huisje, ga toch eens vragen om de landingsbaan een beetje naar links te verleggen, maar geloof dat ze hier weinig aan gaan doen, in ieder geval als vliegtuig spotter is het toch graag meegenomen, en in Minka heb ik zelf een mooi plekje gezien waar ge de boeings prachtig zie opstijgen👍👍 nu ge dat ook weer weet, hoor ik juist 2 katten van hun oren maken , die met het grootste lawaai heeft gewonnen, is ineens stil hier 😂😂 terwijl mijn vrouwtje naast mij nog lekker in dromenland verblijft lig ik hier wat te peinzen over hoe de dag gaat verlopen, wat ik wel al weet is dat we vandaag Milanese gaan eten, en dat we zo dadelijk als mijn vrouw wakker word een lekker ontbijt gaan eten, meer hierover straks hé Klaar om wat te gaan wandelen in Minka, Voila het ontbijt zoals gewoonlijk hé, plots komt Christian langs om te zeggen dat de ploeg van Alefero gaat voetballen, dat wil ik voor geen geld ter wereld missen, aangekomen in het stadia La Perla, kennis gemaakt met de ploeg met onder andere Angel en Gianfranco en wat zou een Belg zijn zonder truitje van Alefero hé. ( Alefero is de afkorting van ALEjandro FErnandez ROmani) Na de match een pintje samen gepakt om daarna met de taxi naar huis gebracht te worden.Dan even gerust om  de boodschappen te gaan doen in Minka, samen met Rocio, Susan en Patricia, zo kunnen we er weer tegen voor een tijdje. Pfff begin toch wat moe te worden . Tijd om een frisse wandeling te maken en iets te gaan eten, we zullen wel zien wat we tegenkomen hé. Mijn woorden zijn nog niet koud of we hebben bezoek van Katherine, (nicht) voor een fijne babbel👍👍 was leuk haar nog eens te zien, en meteen afgesproken om een keer lomo saldato te gaan eten👍👍bij dit bezoekje drinken we natuurlijk Inca cola (Inca Kola is een in Peru zeer populaire frisdrank. Het is een geelkleurig drankje met prik, gebaseerd op vruchten en met een smaak van bubbelgum. De oorspronkelijke ingrediënten waren kamille en citroengras. De fabriek waar Inca Kola wordt gemaakt is in 1910 te Lima opgericht door de Britse immigrantenfamilie Lindley.) weer een beetje kennis rijker. Na deze mooie dag wordt het tijd om men bedje op te zoeken, en bij dezen een goede nachtrust gewenst en tot morgen voor onze 20 ste blog👍

4:30 am, llego temprano, buenos días a todos, acabo de comenzar mi blog de viajes, y hoy hay pocas noticias que esperar, es sábado por la mañana y está tranquilo.  A las 5.02 am el primer Boeing sobrevoló nuestra casa, ve y pide mover la pista un poco a la izquierda, pero cree que poco harán al respecto, al menos como observador de aviones es como llevarlo contigo, y en minka yo mismo he visto un hermoso lugar donde se puede ver los boeings despegar hermosamente 👍👍 ahora que lo sabes de nuevo, solo escucho a 2 gatos haciendo las orejas, quien ha ganado con el mayor ruido, de repente se calla aquí 😂 😂 mientras mi esposa está al lado yo sigo quedándome en el país de los sueños estoy acostado aquí pensando en cómo irá el día, lo que sí sé es que hoy vamos a comer milanesa, y que tendremos un buen desayuno cuando mi esposa despierte, más sobre esto pronto ey Listo para ir a caminar en Minka, Voila desayuno como siempre ey, de repente Christian pasa a decir que el equipo de Alefero va a jugar fútbol, ​​no me lo quiero perder por nada del mundo, llegó a los estadios La Perla, dio a conocer  Akt con el equipo que incluye a Ángel y Gianfranco y qué sería de un belga sin una camiseta de Alefero eh.  (Alefero es la abreviatura de ALEjandro FERnandez ROmani) Después del partido nos tomamos una cerveza juntos para llevarnos a casa en taxi, luego nos tomamos un momento para hacer las compras en Minka, junto con Rocio, Susan y Patricia, nos reencontramos un rato .  Pfff empezando a cansarse.  Hora de dar un paseo fresco y comer algo, ya veremos con lo que nos encontramos.  Mis palabras aún no son frías cuando tenemos una visita de Katherine, (sobrina) para una agradable charla 👍👍 fue agradable volver a verla, y de inmediato accedió a comer lomo saldato 👍👍 durante esta visita bebemos Inca, por supuesto, cola ( Inca Kola es un refresco muy popular en Perú. Es una bebida gaseosa de color amarillo, a base de frutas y con sabor a chicle. Los ingredientes originales eran manzanilla y limoncillo. La fábrica donde se elabora Inca Kola fue fundada en 1910 en Lima. por la familia de inmigrantes británicos Lindley.) un poco más de conocimiento más rico.  Después de este hermoso día es hora de irse a la cama, y ​​por la presente les deseo una buena noche de sueño y nos vemos mañana para nuestro vigésimo blog 👍

1. Yvonne:
    17 oktober 2022
    Wat een zalig leven 🔝
  4. Monique Janssens:
    17 oktober 2022
    Zonder stress wat een zalig leven.