Bienvenido Peru 🇵🇪 2

28 september 2022 - Callao, Peru

Dag 2.

Wakker geworden om 4u25 en we zijn nu 21u15, dag is rustig verlopen, wat boodschapjes gedaan , want ja het innerlijke moet ook gespijsd worden hé. Normaal nemen we de bus naar Minka, maar wegens de vele werken en omleidingen ( ben precies in Antwerpen 😂😂)besloten we maar om een taxi te nemen die ons voor 7 soles ( ongeveer 2€) er naar toe reed.

Oh ja voor dat we eten gingen kopen, zei ik nog tegen Patricia, zouden we niet beter eerst een ijskast kopen, goed idee, en wij de winkel binnen, uit eindelijk ons ijskastje gevonden , blijkt alleen het toestel dat in de winkel stond nog op voorraad was, en toen kwamen mijn Peruaanse trukkendoos  boven, en heb eventjes 20%  afgeboden en een taxirit met bestelwagen kunnen regelen voor 20 soles , ongeveer 6€😂😂😂

Dan gauw wat huisraad gekocht drinken, suiker, water, eieren, Voila we kunnen eten, oja en ineens 32 rollen wc papier gekocht, kunnen we ons eens goe laten gaan😂😂

Vooruit tijd om met de taxi naar huis te rijden, mits toch eerst bij KFC te passeren voor 3 lekkere pie de manzana🤪🤪🤪

Buikje vol , nu eventjes platte rust pffff, en het zonnetje laat van zich horen. Avond verloopt rustig, tot enkele politieke partijen propaganda voeren in de wijk voor de verkiezingen op zondag 2 oktober, ineens besef ik dat het een drukke dag zal worden, mijn vrouw is jarig, dus moet haar verwennen hé.

En nu nog rap een chalchi-papa gaan eten bij Walther en Julia. De  Voila terug in mijn kamer , buikje vol en nu tijd om onder de lakens te kruipen want morgen om 7 uur vertrekken naar Breña voor mij in te schrijven in de gemeente en horen voor mijn Peruaans paspoort🇵🇪

Zo dit was het weer, tot morgen 👍👍

Dia 2.

Me desperté a las 4.25 am y ahora somos las 9.15 pm, el día transcurrió en paz, hice algunos mandados, porque sí el interior también necesita ser alimentado.  Normalmente tomamos el autobús a Minka, pero debido a las muchas obras y desvíos (estoy exactamente en Amberes 😂😂) decidimos tomar un taxi que nos llevó allí por 7 soles (unos 2 €).

Oh si, antes de ir a comprar comida, le dije a Patricia, no deberíamos comprar un refrigerador primero, buena idea, y entramos a la tienda, finalmente encontramos nuestro refrigerador, solo el electrodoméstico que estaba en la tienda todavía estaba encendido. en stock, y luego apareció mi caja peruana de trucos, y le hice un breve descuento del 20% y pude organizar un viaje en taxi con una camioneta por 20 soles, unos 6 €

Luego, rápidamente compré algunos artículos para el hogar para beber, azúcar, agua, huevos, listo, podemos comer, ah y de repente compramos 32 rollos de papel higiénico, podemos dejarnos llevar 😂😂

Es hora de conducir a casa en taxi, siempre que pase primero en KFC por 3 deliciosos pasteles de manzana.

Barriga llena, ahora solo un poco de descanso pffff, y el sol se hace oír.  La tarde transcurre tranquila, hasta que unos partidos políticos realizan propaganda en el barrio para las elecciones del domingo 2 de octubre, de pronto me doy cuenta que será un día movido, es el cumpleaños de mi esposa, así que tengo que consentirla.

Y ahora rápidamente tener un papi chalchi con Walther y Julia.  El Voila de regreso en mi cuarto, barriga llena y ahora tiempo de meterme debajo de las sábanas porque mañana a las 7 de la mañana salgo para Breña para que me registre en el municipio y oiga por mi pasaporte peruano

Así que esto es todo de nuevo, nos vemos mañana

1. Staf Sommeryns (portierke) st:
    5 oktober 2022
    Hallo zeker ik denk dat jij daar ne grote meneer gaat worden