Bienvenido Peru 🇵🇪 25

22 oktober 2022 - Callao, Peru

7u goede morgen, even mails nagekeken, en bewijs van goed gedrag aangekomen, als ook mijn geboorteakte , en word ineens op mijn vraag gelegaliseerd, als dat klaar is , naar het consulaat mailen verdere info voor een afspraak te maken bij beëdigd vertolker, en als dat klaar is , houd me niks meer tegen om mijn Peruaans paspoort aan te vragen. Maar ja Peru kennende, zal wel nog een aantal papieren moeten laten stempelen 😂😂.Dan is het nu tijd voor een goed ontbijtje. Tevens onze huwelijksakte opgevraagd in Bellavista, zo alles in bezit nu. Consulaat een mailtje gestuurd met de nodige info, en nu maar wachten hé, zo dadelijk naar ishop, is zowat de bekendste iPhone shop voor een lader te kopen, hou niet zo van namaak😂👍en daar tegen zijn we middag, en vandaag eten we frejoles ( in België noemen ze dat witte bonen) hier in een heerlijke saus klaargemaakt. Tijd voor een siësta , en nu op weg, jaja eindelijk naar la punta, om lekker te genieten van de zeelucht en vooral van de lekkere picarones (Picarones zijn ringvormigegefrituurde snoepjes gemaakt met tarwebloemdeeg vermengd met pompoen , en soms zoete aardappel , badend in gearomatiseerde chancacahoning . Het is een traditioneel gerecht uit de Peruaanse en Chileense keuken). Na dit heerlijk avontuur, taxi naar huis, want de combi’s op dit avonduur is wat te gevaarlijk, vooral in de buurt van Callao. Veilig thuis geraakt👍👍 Nu kan mijn dessert wat zakken, om plaats te maken om straks een lekker chalchipapa te nuttigen. Na deze avondwandeling langs Walther is het weeral tijd om de huissfeer op te snuiven, bij deze goede nachtrust en tot morgen.

7 a.m. buenos días, acabo de revisar correos electrónicos, y llegó prueba de buena conducta, así como mi acta de nacimiento, y de repente estoy legalizado a pedido mío, cuando esté listo, envíe un correo electrónico al consulado más información para hacer una cita con un intérprete jurado , y si eso está hecho, que no me impida solicitar mi pasaporte peruano.  Pero eso sí, conociendo Perú, habrá que tener una serie de papeles sellados 😂😂 Entonces es hora de un buen desayuno.  También solicitamos nuestro certificado de matrimonio en Bellavista, por lo que ya tenemos todo.  El consulado mandó un e-mail con la información necesaria, y ahora solo queda esperar, ve a ishop en un momento, se trata de la tienda de iPhone más conocida para comprar un cargador, no te gustan tanto las falsificaciones 😂👍 y por a esa hora seremos por la tarde, y hoy comeremos frejoles (en Bélgica le llaman alubias blancas) preparados aquí en una deliciosa salsa.  Hora de la siesta, y ya en camino, sí por fin a la punta, para disfrutar del aire del mar y sobre todo de los sabrosos picarones (picarones son dulces fritos en forma de aros hechos con masa de harina de trigo mezclada con calabaza, y a veces batata, bañados en miel de chancaca aromatizada Es un plato tradicional de la cocina peruana y chilena).  Después de esta maravillosa aventura, taxi a casa, porque las combinaciones a esta hora de la tarde son un poco peligrosas, especialmente en las cercanías del Callao.  Llegué a casa sano y salvo 👍👍 Ahora se me puede bajar un poco el postre, para hacer espacio para comer luego una rica chalchipapa.  Después de este paseo nocturno por Walther, es hora de empaparse de la atmósfera hogareña, con esta buena noche de sueño y hasta mañana.

1. Yvonne:
    Leuke foto's, toppi 👍
  2. Kris Bogaerts:
    22 oktober 2022
    Nog wat volhouden en je bent dan een echte Peruaan…allé volgens de papieren althans 😉
  3. Maria Janssens:
    22 oktober 2022
    Genieter van lekker eten nu die papieren maar
  4. Monique Janssens:
    22 oktober 2022
    En ben je al bijgekomen ?