Bienvenido Peru 🇵🇪 35

1 november 2022 - Callao, Peru

6u39 ontbijt genomen, En nu maar wachten op mijn nieuwe tv, en ja hoor om 10u stopte een vrachtwagen met mijn gloednieuwe televisie, even wachten op vrouwtje om hem uit te pakken, die was met Rocio naar Gamarra voor wat fitnesskleding. En ja tegen 14 u eindelijk thuis, en tv geïnstalleerd, Yeah nu nog Claro tv bellen en dan is alles klaar voor de wereldbeker voetbal. Dag rustig verlopen om  tegen 18 u  ons te verplaatsen naar La Punta in te genieten van Picarones en voor de hongerige onder ons Anticuchos , Mollejita en Rachi. (De anticucho is een soort brochette van Peruaanse oorsprong, die ook populair is in sommige Zuid-Amerikaanse landen met verschillende variaties.  Het bestaat uit vlees en ander voedsel dat aan een spies wordt gegrild.),(mollejas is spiermaag De spiermaag is een voormaag die niet direct betrokken is bij de vertering, maar het voedsel verkleint door het te kneden. Dieren met een spiermaag zijn onder meer vogels en reptielen. Ook bij geleedpotigen zoals insecten komt een spiermaag voor.) en ( Rachi: (Peruaanse rachi is een van de meest populaire recepten in de Peruaanse keuken. Het is een van de stergerechten op barbecues en wordt meestal samen met anticuchos bereid. Het houdt in dat het rundvleesboekje wordt gekookt, een paar uur wordt gemarineerd en vervolgens wordt gebakken op de grill of koekenpan. Het wordt vergezeld door voorgekookte aardappelen of maïs en een speciale saus met wat hete peper) zo is jullie culinaire kennis ook weer uitgebreid. En bij deze wens ik ook zoals steeds jullie een rustige nacht , slaapwel en tot morgen.🥰

6h39 desayuno tomado, y ahora  esperando mi nuevo televisor, y efectivamente a las 10 am un camión con mi nuevo televisor se detuvo, esperando que mamá lo desempacara, estaba con Rocío en Gamarra por ropa deportiva.  Y sí, a las 2 p. m. finalmente en casa y con TV instalada. Sí, ahora solo llame a Claro TV y luego todo estará listo para la copa mundial de fútbol.  El día pasó tranquilo para trasladarnos a La Punta a las 6 de la tarde a disfrutar de Picarones y Anticuchos, Mollejita y Rachi para los hambrientos.  (El anticucho es una especie de brocheta de origen peruano, que también es popular en algunos países sudamericanos con diferentes variantes. Consiste en carne y otros alimentos que se asan en una brocheta.),(mollejas es molleja La molleja es una primera estómago que no está directamente involucrado en la digestión, pero reduce los alimentos amasándolos. Los animales con mollejas incluyen aves y reptiles. Los artrópodos como los insectos también tienen mollejas.) y (Rachi: (El rachi peruano es una de las recetas más populares en la cocina peruana .Es uno de los platos estrella de las parrilladas y se suele preparar junto con los anticuchos.Consiste en cocer el lomo de res, marinar unas horas y luego freírlo a la parrilla o sartén.Acompañado de papas precocidas o choclo y una salsa especial con un poco de pimiento picante) para que tus conocimientos culinarios también se amplíen.  Que tengas una noche tranquila, que duermas bien y nos vemos mañana.

1. Yvonne:
    1 november 2022