Bienvenido Peru 🇵🇪 4

30 september 2022 - Callao, Peru

Dag 4.

Zo zie je maar, we zitten al meer dan 3 dagen op onze nieuwe stek, en men lichaam begint het tijdsverschil te merken, veel te vroeg vaak en dan veel te vroeg wakker, het enige goede hieraan is dat ik smorgens vroeg uit de veren ben om naar de bakker om de hoek te gaan. Voor 6 pistolets met hesp betaal je hier wel 5,40 soles of 1,38€ daar heb je in België 3 pistolets voor😂😂. Na dit snel ontbijtje zijn we wat inkopen gaan doen in de plaatselijke mercado, wat vooral opvalt hier zijn de verschillende soorten fruit die er in België ook af en toe zijn, alleen de prijs is hier spectaculair laag voor neem bijvoorbeeld papaya, op de wekelijkse markt ooit ene gekocht voor net geen 24€ de kilo, hier op de markt 4 soles de kilo, iets meer dan 1€👍🥳

Na dit blitzbezoek aan de markt, even langs de barbershop gegaan, mijn beharing begon wat te groeien voor onder mijn kin😂😂

En nu dat fruit naar huis werd gebracht , werd het tijd om met de combi ( plaatselijk busje) de trip te doen naar Mall Plaza, u raad het al, is ook een Shopping Center. Even kijken bij Sodimac (in België noemen ze dat den brico)😂 houten schap gaan halen, waar moet mijn vrouwtje anders haar collectie Disneypoppen plaatsen hé.

Vooruit huiswaarts oei geen vervoer terug, door werken op de drukste baan van Callao naar Lima, ze gaan er een spoorlijn aanleggen onder de grond, dan maar te voet huiswaarts, een kleine 3 kilometer . Eventjes een rustpauze, om dan even de diabetes- regeltjes te vergeten een lekker stukje taart met een goei tas koffie ☕️🍰.

Voila rustig dagje geweest, tijd voor de derde nacht aan te vatten, slaapwel en tot morgen 👍

Día 4.

Así que ya ves, hemos estado en nuestro nuevo lugar durante más de 3 días, y mi cuerpo está empezando a notar la diferencia horaria, a menudo demasiado temprano y luego me despierto demasiado temprano, lo único bueno de esto es que yo Me levanto temprano en la mañana para ir a la panadería a la vuelta de la esquina.  Por 6 rollos con jamón pagas 5,40 soles o 1,38€ aquí tienes 3 rollos para eso en Bélgica 😂😂.  Después de este desayuno rápido fuimos a hacer algunas compras en el mercado local, lo que llama especialmente la atención aquí son los diferentes tipos de fruta que también están disponibles ocasionalmente en Bélgica, solo que el precio es espectacularmente bajo aquí, por ejemplo, la papaya, en el mercado semanal. una vez compre uno por poco menos de 24€ el kilo, aqui en el mercado 4 soles el kilo, poco mas de 1€

Después de esta visita relámpago al mercado, fui a la barbería, mi cabello comenzó a crecer un poco debajo de mi barbilla 😂😂

Y ahora que la fruta fue traída a casa, era hora de tomar el viaje en combi (camioneta local) a Mall Plaza, lo adivinaste, también es un Centro Comercial.  Echemos un vistazo a Sodimac (en Bélgica lo llaman den brico) 😂 ve a buscar un estante de madera, ¿dónde más debería colocar mi esposa su colección de muñecas de Disney?

Adelante a casa, no hay transporte de regreso, por obras en la vía más transitada de Callao a Lima, van a construir una vía férrea soterrada, luego a casa a pie, unos 3 kilómetros.  Solo un descanso, para olvidar las reglas de la diabetes por un rato, un buen pedazo de pastel con una buena taza de café ☕️🍰.

Voila, ha sido un día tranquilo, es hora de comenzar la tercera noche, buenas noches y hasta mañana.

1. Monique Janssens:
    1 oktober 2022
    Heel leuk voor jullie ginder.Ik kijk er al naar uit om op vakantie te komen in Peru.
    Groetjes Monique
  2. Lieve De Pelsmaker:
    2 oktober 2022
    René, het is ongelooflijk plezierig om uw avonturen te volgen…. heel de tijd met een glimlach…. kijk al vol spanning uit naar dag 6.
  3. Heidi:
    3 oktober 2022
    Ziet er allemaal kei leuk uit x kan ni w88 om volgend jaar langs te komen x
  4. Staf Sommeryns (portierke) st:
    5 oktober 2022
    Dees is echt genieten he René de manier hoe je ons op de hoogte brengt, das ver goesting te krijgen!!!!! om daar te wonen he