Bienvenido Peru 🇵🇪 8

5 oktober 2022 - Callao, Peru

Vroeg wakker vandaag, om 4u15. Heb dan maar wat aangepast aan mijn reisblog, geen reclame meer, Je kan mijn avonturen beleven op Facebook.
Even men mails bekijken, en goed nieuws van Putters, ze kunnen mijn dozen verzenden naar Peru👍
schatje opstaan ti’s tijd voor het ontbijt, vriendinnen kwamen om half acht ontbijten👍 Oh ja we zijn in Peru, tegen 9u30 waren ze er, ieder had iets bij voor het ontbijt, leuk toch hé. De middag naderd, tijd om naar de bank te gaan om mijn code te kunnen krijgen moet je 162,50 soles betalen dan krijg je een code die je moet vermelden op de website van de emigratiedienst of zoals ze hier zeggen RENIEC. https://www.reniec.gob.pe/portal/masServiciosLinea.htm 👍code heb ik eindelijk in bezit, nu nog een pc vinden om me in te loggen, oh ja da’s waar, heb zelf computer, even de electric opzetten, en gaan voor dat Peruaans paspoort, en dan morgen nog naar Lima voor men rijbewijs, en zo komt alles toch op zijn pootjes terecht. Maar eerst nog wat arroz chaufa ( Arroz Chaufa moet ongetwijfeld een van de meest geconsumeerde gerechten zijn door Peruanen.  Dit gerecht is een van de vele fusions en waarschijnlijk de bekendste uit de Chinees-Peruaanse keuken.) Even de mailbox geraadpleegd, euhm bericht van de pensioendienst, ze willen weten na 1 week of ik nog in leven ben met mijn vrouw, zal maar antwoorden met ja zeker😂😂 zo blijft mijn pensioen betaald  worden elke maand. En zo zijn we stilletjes aan 19u tijd om men dagelijkse rondje te doen, eens koekeloeren of er naast de hamburgers van Walther en Julia nog anders lekkers te smullen valt, oh ja Monique, heb mijn insulinespuit mee hoor👍Maar eerst eens kijken op de computer of ik me al kan inschrijven in Peru 🤔🤔Yeah gelukt, zei het niet dat er nog 2 bergen moeten opgeklommen worden, zijnde , ik ben wel buitenlander, maar moet niet als een venozolaan beschouwd worden maar wel als een Belg die de Peruaanse nationaliteit wil bekomen, dus heb ik nodig 1 formulier van de site plus bewijs dat ik hier getrouwd ben. Voila en morgen zou dat moeten in orde komen👍
vooruit nu naar Walther voor mijnen hamburger, verdekke hij is er niet, maar als je honger hebt zijn er genoeg zaken om te smullen, dan maar in el colonial D’Onofrio, ook goede hamburgers en friet 👍. Na deze toch weer drukke dag , tijd om mijn bedje op te zoeken is al weer bijna half 11, en morgen staan er opnieuw 4 items te vervullen, maar dat lezen jullie morgen wel. Goedenavond en tot weldra🥰🥰🥰

Me desperté temprano hoy, a las 4:15 am.  Luego adapté algo a mi blog de viajes, no más publicidad, puedes vivir mis aventuras en Facebook.
 Solo revisando mis correos y buenas noticias de Putters, pueden enviar mis cajas a Peru👍
 bebé, levántate, es hora de desayunar, los amigos vinieron a desayunar a las siete y media 👍 Oh, sí, estamos en Perú, a las 9:30 ya estaban allí, todos tenían algo para desayunar, lindo ¿no?  Se acerca la tarde, hora de ir al banco a sacar mi código tienes que pagar 162,50 soles luego te sale un código que tienes que mencionar en la página web del servicio de emigración o como dicen aquí RENIEC.  https://www.reniec.gob.pe/portal/masServiciosLinea.htm 👍 Por fin tengo el código, ahora tengo que encontrar una pc para iniciar sesión, oh sí, eso es cierto, tengo mi propia computadora, solo configuré la electricidad. , y voy por ese pasaporte peruano, y luego mañana a Lima por mi licencia de conducir, y así es como todo termina en pie.  Pero primero un poco de arroz chaufa (Arroz Chaufa sin duda debe ser uno de los platos más consumidos por los peruanos. Este plato es una de las muchas fusiones y probablemente el más conocido de la cocina chino-peruana). Acabo de revisar el buzón, euhm mensaje de la pensión servicio, quieren saber después de 1 semana si todavía estoy vivo con mi esposa, pero responderán que sí, seguro 😂😂 para que mi pensión se siga pagando todos los meses.  Y así estamos tranquilamente a las 7 pm hora de hacer nuestra ronda diaria, comprobar si hay algo más delicioso para disfrutar además de las hamburguesas de Walther y Julia, oh sí Monique, trae mi jeringa de insulina 👍 Pero primero echa un vistazo a la computadora si Ya me puedo registrar en Perú 🤔🤔 Si lo logré, no decía que aún faltan 2 montañas por escalar, o sea soy extranjero, pero no se debe considerar como venozolano sino como belga que quiere la nacionalidad peruana entonces Necesito 1 formulario del sitio más prueba de que estoy casado aquí.  Voila y mañana eso debería estar bien
 pásate ya a Walther por mi hamburguesa, carajo no está, pero si tienes hambre hay muchas cosas para disfrutar, luego en el colonial D'Onofrio, también buenas hamburguesas y papas fritas 👍.  Después de este día ocupado nuevamente, la hora de irse a la cama ya es casi las 11 y media, y mañana nuevamente hay 4 elementos que cumplir, pero eso lo leerás mañana.  Buenas noches y hasta pronto

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lieve De Pelsmaker:
    Geweldig !
  2. Alex:
    5 oktober 2022
    Burocratie overal het zelfde precies, komt allemaal goe
  3. Albert Van Nespen:
    5 oktober 2022
    Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe bezigheid . . . met veel plezier jou blog lezen :-)
  4. René Janssens:
    5 oktober 2022
    Daar doen we het toch voor hé
  5. Dirk:
    5 oktober 2022
    Je bent goed bezig René en heb je daar al je stamcafé gevonden of hou je het liever met het afkooksel van arroz
  6. Ronald:
    5 oktober 2022
    Goe bezig rene,das weer eens wat anders dan moppekes vertellen in de portiersloge he.en ja het is echt wel leuk om je blog te lezen dus doe maar lekker verder.geniet er daar maar van.
  7. Staf Sommeryns (portierke) st:
    5 oktober 2022
    Ola yo tambien zou ook spaans leren ben er al mee bezig... esta mue bien

maar ik wist dat ik mooie benen had.
  8. Monique Janssens:
    8 oktober 2022
    Dat is echt genieten daar in Peru.
    Leuk om je blog te lezen.
    Groetjes Monique