Bienvenido Peru 🇵🇪 14

11 oktober 2022 - Callao, Peru

8u en of ik goed geslapen heb,vandaag zoals steeds, je raad het al, pistolets met deze keer een eitje👍

Heerlijke pistolets

Omelet
smakelijk hé. En na de nodige telefoontjes van Susan aan de dienst emigratie, lijkt er nu eindelijk schot in de zaak te komen, mijn bewijsstukken, paspoort, visum en vooral niet te vergeten betaalbewijs zijn door gemaild naar emigratiedienst, nu afwachten tot ze mij terug mailen. En nu eerst wat mails sturen naar Belgische vakbond, mijn vrouw haar loon van september werd niet betaald op 1 oktober daar we wonen in het buitenland, maar hadden er wel recht op, dus werk voor de vakbond👍En zo naderen we stilaan de middag, en nog geen nieuws van het consulaat, toch maar nog eens bellen🤔geraakt niet binnen,enkel bereikbaar via mail, die coronamaatregels hangen vierkant men kl***n uit. Dan maar met vrouwtje naar de overdekte markt Santa Rosa, van alles hebben ze hier en tevens goedkoop👍

Mercado Santa Rosa
ook hier veel mondmaskers te bespeuren, maar de regeltjes zwakken af, je mag maar moet niet, en ja ik ben 4 keer ingeënt tegen COVID 19 dus masker af, eindelijk wat frisse lucht, dan maar voort kijken voor de nodige ingrediënten voor een lekkere spaghetti bolognesi waar ze van in Italië van hun stoel vallen mmmm. Thuis gekomen klaar om te koken. Men schatje staat al aan het gasfornuis, en de kookpot begint al lekkere geurtjes vrij te laten( spijtig dat er nog geen app bestaat dat je kan mee ruiken) ,maar wees gerust het ruikt lekker. Na de kooksessie klaar om nog eens langs Minka te passeren👍
Zo inkopen gedaan, en de klok duid weer 17 u aan tijd toch maar om met men voeten onder tafel te kruipen.

Spaghetti 🍝dat heeft weer lekker gesmaakt, tijd voor een rustpauze, en nog naar Minka geraken, pffff , gauw men schoenen aan en weg voor wat inkopen. Terug thuis na een busritje van 10 minuutje en met weer wat innerlijke kracht, melk, chocomelk en wat voedsel voor morgen te koken, aslsook een nieuwe jeans voor mij,  alles komt goed, nu tv aan en wat kijken naar Netflix, ook dat hebben ze hier, met deze woorden neem ik afscheid na deze 2 weken, en morgen zijn we er weer met meer dagelijkse avonturen, wordt tijd dat het warmer gaat worden want ik wil naar de zee, met als eerste bestemming La Punta met zijn lekkere picarones??? Daar vertel ik morgen meer over, goede avond en tot morgen 👍👍

8 am y si dormí bien, hoy como siempre, adivinaste, pistoletas con huevo esta vez 👍

Deliciosos pistoletes

tortilla
 sabroso oye.  Y después de las llamadas telefónicas necesarias de Susan al servicio de emigración, las cosas finalmente parecen estar en marcha, mis comprobantes, pasaporte, visa y, sobre todo, el comprobante de pago han sido enviados por correo electrónico al servicio de emigración, ahora esperando que me envíen un correo electrónico. espalda.  Y ahora primero envíe algunos correos electrónicos al sindicato belga, los salarios de mi esposa de septiembre no se pagaron el 1 de octubre porque vivimos en el extranjero, pero teníamos derecho a ello, así que trabaje para el sindicato. Y así nos acercamos a la tarde, y no hay noticias de el consulado todavía, llame de nuevo 🤔 no entró, solo se puede contactar por correo, esas medidas de corona están colgadas de lleno.  Pues lleva a tu mujer al mercado techado Santa Rosa, aqui tienen de todo y ademas economico

mercado santa rosa
 Aquí también se pueden ver muchas máscaras bucales, pero las reglas se están debilitando, no se puede, y sí, me han vacunado 4 veces contra COVID 19, así que quítese la máscara, finalmente un poco de aire fresco, luego siga buscando los ingredientes necesarios para unos deliciosos spaghetti bolognesi que los hacen caer de sus sillas en Italia mmmm.  Llegó a casa listo para cocinar.  Mi querida ya está en la estufa de gas, y la olla ya está comenzando a soltar olores agradables (lamento que todavía no haya una aplicación con la que puedas oler), pero no te preocupes, huele bien.  Después de la sesión de cocina lista para pasar de nuevo por Minka
 Así que compras hechas, y el reloj muestra de nuevo las 17:00 hora de arrastrarte con los pies debajo de la mesa.

Espagueti 🍝 que sabía bien otra vez, hora de un descanso, y aún llegar a Minka, pffff, ponte los zapatos rápidamente y ve de compras.  De vuelta a casa después de un viaje en autobús de 10 minutos y con algo de fuerza interior nuevamente, leche, leche con chocolate y algo de comida para cocinar para mañana, además de jeans nuevos para mí, todo estará bien, ahora TV encendida y viendo Netflix, tienen eso. también aquí, con estas palabras me despido después de estas 2 semanas, y mañana estaremos de regreso con más aventuras diarias, es hora de que haga más calor porque quiero ir al mar, teniendo como primer destino La Punta con su deliciosos picarones??  Te cuento más sobre eso mañana, buenas noches y hasta mañana.

1. Lieve De Pelsmaker:
    11 oktober 2022
    Al 2 weken zeg.....wat vliegt de tijd !
  2. Monique Janssens:
    11 oktober 2022
    Hey Reneke het eten ziet er goed uit.En wat een keuze van groenten en fruit in de overdekte markt.zir al uit naar je volgende blog.Groetjes Monique