Bienvenido Peru 🇵🇪 21

18 oktober 2022 - Los Olivos, Peru

6u30, goedendag iedereen, vandaag wordt een drukke dag, Zonder ontbijt, jawel je leest het goed, zijn we vertrokken naar ovalo om vandaar een collectivo te nemen naar Interpol, ja dat bevind zich ongeveer op een uurtje rijden van bij ons, zo een 16 km en de prijs die we ervoor betaalden was 8 soles per persoon, met ander woorden goedkoop en toch vragen we om af te bieden, eerst vroeg hij 20 soles voor ons beiden, na af te bieden 16 soles. Eindelijk aangekomen aan Interpol, stond een beambte van de politie hier ons te woord, dat je eerst moet afspraak maken, Waar heb ik dat nog gehoord😂😂😂 nu kan je zeggen , kon je niet eerst bellen, juist, opgezocht op Google staat adres bij en telefoonnummer en als je het nummer draait , krijg je de melding dat het nummer dat je kiest niet meer geldig is, na het gesprek zei politie dat je elke maand den 20 ste een afspraak kan maken, hé moet je zelf proberen in te loggen op hun site met een wachtbeurt, en als ge geluk hebt krijg je afspraak, zoniet de maand erna nog eens proberen. Die Peruaanse overheid is hier zoiets van is het niet vandaag dan is het morgen😂👍dus ik zet mijn wekker den 19 de savonds om 23u50 om mij proberen in te loggen, en nu maar duimen hé. Vooruit terug collectivo zoeken, dan maar eerst een croissantje met kip eten in Jockey Plaza, om erna terug met collectivo naar avenida de la marine te rijden ook weer 16 soles armer, maar oké we zijn er geraakt, en wie stond er ons op te wachten, De man (Christian) van mijn nicht Lorena en haar zoontje Joaquim, dan maar samen doorgereden van Plaza san miguel  naar Olivos, om daar hun dochter Lupita af te halen van school, om dan door te rijden naar Plaza norte om daar een heerlijk broodje te eten bij La Luche, één van de beste voor mij broodjeszaken hier in Peru. Na men heerlijke maaltijd voort gereden naar Mega Plaza. Na een wandeling door dit mooie Shopping center gaan eten bij de 7 soepen, of zoals ze het hier noemen la Siete Sopas👍Na deze lekkernij even huiswaarts naar men nicht, om daar wat te bekomen met een goei tas koffie, om daar na met zen allen naar La Taboadita te rijden, met ander woorden onzen thuis. Zei het niet alvorens te stoppen bij postres el colonial voor een chalchipapa, na dit werd het tijd om afscheid te nemen van de familie om gezellig voldaan maar wel moe van zolang te stappen naar huis te keren, pffff eindelijk thuis, nu mijn bedje in, en nog gauw mijn dagblog  afwerken, zo dit was het weer, de eerste 3 weken zitten erop en zijt maar zeker, er gaan er nog veel volgen, bij dezen goede nachtrust en tot morgen, 👍👍

6.30 am buen dia a todos hoy sera un dia ajetreado sin desayuno si leyeron bien salimos para ovalo para tomar un colectivo de ahi a la interpol si eso es como a una hora en auto de nosotros como 16 km y el precio que pagamos fue de 8 soles por persona, o sea barato y sin embargo pedimos ofertar, primero pidió 20 soles por los dos, después oferta 16 soles.  finalmente llegué a la Interpol, un oficial de policía aquí nos habló, primero hay que hacer una cita, ¿dónde escuché eso antes? 😂😂😂 ahora puedes decir, ¿no podrías llamar primero? dirección con un número de teléfono y cuando marca el número, recibe el mensaje de que el número que marcó ya no es válido, después de la conversación puede hacer una cita el mes del 20, debe intentar iniciar sesión en su sitio usted mismo con una espera, y si tiene suerte, consigue una cita, si no, inténtelo de nuevo al mes siguiente.  El gobierno peruano está realmente metido en esto, si no es hoy, entonces es mañana 😂👍, así que puse mi despertador a las 11:50 p. m. del día 19 para intentar iniciar sesión, y ahora mantendré los dedos cruzados.  Adelante, busca un colectivo, luego primero come un croissant con pollo en Jockey Plaza, y luego regresa con el colectivo a la avenida de la marine nuevamente 16 soles más pobre, pero bueno, llegamos allí, y quién nos estaba esperando El esposo (cristiano) de mi sobrina lorena y su hijo joaquim, luego manejaron juntos desde plaza san miguel hasta olivos, para recoger a su hija lupita de la escuela, y luego manejaron hasta plaza norte para tomar un rico sandwich alli comer en la luche, uno de las mejores sandwicherias para mi aqui en peru.  Después de una deliciosa comida nos dirigimos a Mega Plaza.  Después de un paseo por este hermoso centro comercial, comer en las 7 soepen, o como le dicen aquí la Siete Sopas 👍Después de este manjar hasta ir a casa de mi prima, para venir con un buen café, para ir con zen todo para conducir hasta La Taboadita, es decir, nuestra casa.  No dije que empiece a parar en los postres el colonial para una chalchipapa, después de esto es hora de despedirse de la familia para regresar a casa felizmente satisfecho pero cansado de tanto caminar, pffff por fin a casa, ahora en mi cama, y ​​rápido termine mi blog diario, así que esto fue todo nuevamente, las primeras 3 semanas terminaron y tengan la seguridad de que habrá muchas más por seguir, con esta buena noche de sueño y nos vemos mañana,

1. Lieve De Pelsmaker:
    18 oktober 2022
    Goeie morgen René, hier nu ook 6.30 en juist lekker ontbeten terwijl ik weeral genoot van uw boeiend verslag 😀 ….tot morgen .
  2. Kris Bogaerts:
    18 oktober 2022
    Weer een goed gevulde dag 👍
  3. Monique Janssens:
    18 oktober 2022
    Goeiemorgen Reneke bij mijn ontbijt heb ik weeral genoten van uw blog.Zie al uit naar morgen.Hopenlijk heb je uw afspraak te pakken bij Interpol.
  4. Yvonne:
    Wd duimen met je mee 👍 👍
  5. Staf Sommeryns (portierke) st:
    19 oktober 2022
    Hoi hier ben ik terug, ffks ziek geweest maar alles terug in orde. zo te zien gaat het met jullie ook allemaal goed .....zo houwen he. En ik duim ook zenne