Bienvenido Peru 🇵🇪 27

24 oktober 2022 - Callao, Peru

Goedemorgen lezers, vandaag zondag, is een dag om uit te slapen, maar niet voor mij, wakker sinds 7u, maar we doen het vandaag wat rustiger aan, want straks gaan we de verjaardag vieren van Gladys, de dochter van Christian 👍. Uit de vele reacties die ik kan lezen vraagt men : hoeveel kilo ik al bij ben gekomen, laat ons eerlijk zijn , weeg nu 73,9 dus toch een 2kilo en half😂 wat wil je anders met zo lekker (ongezond) eten frieten, hamburgers, dessert, picarones, Mazzamorra morada en rijstpap, vanaf ik niet meer in mijn broek kan, loop ik wel in mijnen bloten 😂😂😂We naderen stilaan het middaguur tijd om aan de Santa Rosa mercado een bus te nemen naar Minka, oef ti’s zondag, we moeten maar 5 minuten wachten, jaja de bussen en combi’s rijden er genoeg 😂😂 aangekomen in Minka, op zondag alles open en jawel tot 22u, zo kan iedereen nog boodschappen doen in het weekend. Wij hebben enkel wat spulletjes zoals dessertkoekjes, hapjes , pizza’tjes en chips bij voor zoals gemeld het verjaardagsfeestje👍👍en eindelijk is het mooi zonnig weertje, dit maakt het zoveel mooier hier👍👍terug busje nemen zou je denken, we wachten op lijn 11, komen er 5 busjes voorbij van lijn 12 waar we niks mee zijn, dan maar terug , 100 meter achteruit om aan de hoofdingang een taxi te nemen, en we hebben geluk, er staat er één ons op te wachten , voor 8 soles naar la casa👍Efkens een pauze nemen, komt Gianfranco met het spetterende idee om bij een thuisfront in Callao (loreto)nog lekkerder picarones te gaan halen, dat moeten ze mij maar één keer zeggen, en weg zijn wij naar Callao, naar de buurt waar je beter savonds niet alleen loopt, ze hebben er hier voor minder neergeknald, maar oké ik ben hier niet alleen, ben bij Gianfranco die hier zijn leven heeft gesleten, dus vooruit naar de familie met hun picaroneskunsten, en ja ik moet zeggen, ze waren héél lekker. Dus 4 porties mee naar huis genomen om mijn vrouwtje ook wat te verwennen en de kinderen van Susan ook hé. En thuisgekomen heeft het niet lang geduurd of ze waren naar binnen  gesmuld. Voor de overige tijd voor het feestje bij onze jarige Gladys begint nog wat tv kijken en weet je naar welk kanaal, juist kanaal 4 America TV👍😂😂 tijd om naar beneden te gaan voor Gladys haar verjaardagsfeest, en als eerste warme rijstpap, mmm lekker, en er staat nog veel lekkere producten klaar om te proeven👍Nou het verjaardagsfeest was geslaagd met als afsluiter de taart, die Gladys toch in 2x de kaarsjes uitblies, en op de tonen van feliz cumpleaños is ook deze dag weer tot zijn einde gekomen en wens ik jullie zoals steeds een rustige nacht en tot morgen👍👍

Buenos días lectores, hoy domingo es un día para dormir, pero no para mí, despierto desde las 7 am, pero hoy nos lo estamos tomando un poco más tranquilo, porque pronto estaremos celebrando el cumpleaños de Gladys, la hija de Christian 👍.  De los muchos comentarios que puedo leer, la gente pregunta: cuántos kilos ya he ganado, seamos honestos, ahora peso 73,9 así que 2 kilos y medio, ¿qué más quieres con una comida tan rica (poco saludable) papas fritas, hamburguesas, postre , picarones, mazamorra morada y arroz con leche, desde el momento en que ya no pueda meterme en los pantalones, caminaré en mi desnudez 😂😂😂 Estamos llegando al mediodía para tomar un autobús en el mercado de Santa Rosa a Minka, uf es domingo, solo tenemos que esperar 5 minutos, si hay suficientes buses y combis 😂😂 llegaron a Minka, el domingo todo esta abierto y si hasta las 10pm, asi que todos pueden seguir haciendo sus compras durante el fin de semana.  Solo tenemos algunos obsequios como galletas de postre, refrigerios, pizza y papas fritas para la fiesta de cumpleaños como se informó 👍👍 y finalmente el hermoso clima soleado, esto hace que sea mucho más agradable aquí 👍👍 tomar un autobús de regreso pensarías, te estamos esperando para la línea 11, pasan 5 buses de la línea 12 que no nos gustan, luego volvemos, 100 metros atrás para tomar un taxi en la entrada principal, y tenemos suerte, nos está esperando uno, por 8 soles a la casa👍Efkens tómate un respiro, a Gianfranco se le ocurre la deslumbrante idea de hacer picarones aún más sabrosos en su casa de Callao (loreto), solo me lo tienen que decir una vez, y nos vamos al Callao, al barrio donde mejor no camines solo por la noche, lo derribaron aquí por menos, pero bueno, no estoy aquí solo, estoy con Gianfranco, que pasó su vida aquí, así que adelante con la familia con sus habilidades picarones y sí, debo decir que estaban muy sabrosos.  Así que me llevé 4 porciones a casa para consentir a mi esposa ya los hijos de Susan también.  Y cuando llegaron a casa, no pasó mucho tiempo antes de que les diera un festín.  Por el resto del tiempo para la fiesta en nuestro cumpleaños, Gladys comienza a ver un poco de televisión y ya sabes qué canal, canal correcto 4 América TV 👍😂😂 es hora de bajar para la fiesta de cumpleaños de Gladys, y primero papilla de arroz caliente, mmm delicioso, y aún quedan muchos productos deliciosos listos para degustar 👍 Bueno la fiesta de cumpleaños fue todo un éxito con la torta como cierre, que Gladys apagó las velas en 2 x, y a tono de feliz cumpleaños este día ha llegado a su fin nuevamente y Te deseo una noche tranquila como siempre y hasta mañana.

1. Lieve De Pelsmaker:
    😂😂🔝👍🏿
  2. Monique Janssens:
    24 oktober 2022
    Veel wandelen en de kilootjes gaan er terug af.Is ook goed voor uw suiker.
    Groetjes tot morgen
  3. Yvonne:
    24 oktober 2022
    Inderdaad veel wandelen, die vis kramen kennen we van bij ons in Spanje 😃👍