Bienvenido Peru 🇵🇪 76

12 december 2022 - Abancay, Peru

Goedemorgen 7u opstaan vandaag, word een hele drukke dag, tijd om te ontbijten is er niet, anders zijn we te laat in Abancay, noem maar het Mekka van sniep, speelgoed, alles voor kerstmis, als heg het hier niet vind, vind je het nergens😂eerst langs Rocio passeren die stond ons al op te wachten aan haar woning, om vandaar een kleine wandeling te maken tot aan Avenida Venezuela en daar pakken we bus 50, om in een klein uurtje in Lima te geraken. We waren om 9u45 ter plaatse, niet veel volk, maar dat was maar stilte voor de storm, op een klein uurtje later krioelt het hier van de kooplustige 😂snoepgoed alles in grote aantallen en nog goedkoop ook👍Na een dikke 3 uurtjes rond te wandelen en de shoppen tijd om met een taxi die al de kooplustige staat op te wachten naar huis te rijden, gauw nog langs Callao om mijn oude bril te laten herstellen, montuur stuk, maar glazen niet, even nieuw montuur en voor 80 soles op 5 minuten geregeld, oja en dat op een zondag, Susan had hem even gebeld😂😂en nu we er toch waren , waarom niet eventjes bij Vicky binnen springen voor een dessert. Gauw met de combi naar Mall Plaza voor wat kleine inkopen en onze magen te vullen met pollo a la brasa, nog gauw wat cadeautjes en vooruit huiswaarts om dan even langs de bakker om een paar pistolets en sandwichen te kopen, eindelijk na zo een 8 uur thuis geraakt, en nu ga ik toch nog een pistolets eten hoor👍En zo naderen we weer de tijd om in ons bed te kruipen, het heeft genoeg geweest vandaag, en hopelijk is het met mijn rechter ringvinger beter, alhoewel, vandaag in Lima gestruikeld over de trottoir, had mijn bril op met dubbel zicht en waarschijnlijk verkeerde stap gezet en met mijn hand op de stenen stoep gevallen, nu begint dat pijnlijker en pijnlijker te worden, heb al ijs opgelegd maar na de koelte begint mijn knokkels meer pijn te doen, als het morgen niet beter is, dokter opzoeken 👍 en bij deze is het weeral tijd om slaapwel te zeggen en tot morgen voor weer een dagje in Lima. Al een geluk dat mijn rechter middenvinger gaaf is kan ik toch nog wat tokkelen op mijn gsm😂👍 tot morgen hé

Buenos dias Hoy levantate a las 7 am, va a ser un dia muy movido, no hay tiempo para desayunar, sino llegaremos tarde a Abancay, llámalo la meca de las agachadizas, los juguetes, todo por navidad, si no puedes búscala aquí, no la vas a encontrar por ningún lado 😂 primero pasa por Rocío que ya nos estaba esperando en su casa, para dar una pequeña caminata desde allí hasta la Avenida Venezuela y allí tomamos el bus 50, para llegar a Lima en menos de un hora.  Estábamos en el lugar a las 9:45 am, no había mucha gente, pero eso era solo la calma antes de la tormenta, una hora después está lleno de compras 😂 dulces, todo en grandes cantidades y también baratos 👍 Después de unas buenas 3 horas de caminata alrededor y el tiempo de compras para conducir a casa con un taxi que ya está esperando al comprador, pasar rápidamente por Callao para que me reparen mis lentes viejos, el marco está roto, pero los lentes no, el marco nuevo y por 80 soles a los 5 minutos arreglado, oh sí y que un domingo, Susan lo había llamado 😂😂 y mientras estábamos allí, ¿por qué no ir a Vicky's para el postre?  Rápidamente con la combi a Mall Plaza para algunas compras pequeñas y para llenar nuestros estómagos con pollo a la brasa, rápidamente algunos regalos y nos dirigimos a casa para luego pasar por la panadería a comprar unos pistoletes y sándwiches, finalmente después de unas 8 horas llegamos a casa, y ahora me voy a comer un pistolete de todos modos 👍 Y así nos acercamos al momento de meternos en la cama otra vez, ha sido suficiente hoy, y espero que mi dedo anular derecho esté mejor, aunque, tropecé en Lima hoy por la acera, tenía mis anteojos puestos con doble visión y probablemente di el paso equivocado y se me cayo la mano en la acera de piedra, ahora me empieza a doler mas y mas, ya me puse hielo pero despues del frio me empiezan a doler mas los nudillos, si no es asi mejor mañana, ve a un médico 👍 y aquí es hora de despedirnos y nos vemos mañana para otro día en Lima.  Tengo suerte de que mi dedo medio derecho está bien, todavía puedo rasguear un poco en mi móvil 😂👍 nos vemos mañana hey

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne:
    12 december 2022
    Vlug beter met de 🖕😉😉
  2. Monique Janssens:
    12 december 2022
    Hopelijk is uw vinger morgen beter.